Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Visszatérítés kontra kedvezmény avagy melyik a jobb

2016.09.05

2016.09.05. Visszatérítés kontra kedvezmény, avagy melyik a jobb Önnek?

penz3.jpgA kereskedelem és a szolgáltatás területén azt egyértelműen látjuk és tapasztaljuk, hogy az a cég, amelyik nem ad valamilyen formában kedvezményt, vagy nem „akciózik”, bizony nem képes fenn maradni. Olyan nagy és erős a konkurencia, hogy kikerülhetetlen, mondhatni szükséges „rossz”.

Először is tegyük tisztába a két fogalmat. A kedvezmény azt jelenti, hogy kevesebbet fizet a vásárló. A visszatérítés pedig azt jelenti, hogy a teljes összeget kifizeti a vevő, majd ezután valamennyit visszakap valamilyen formában. Ezt a méltán népszerű Go!Store rendszerében úgy oldották meg , hogy valamennyi százalékot visszakap a vásárló a mobil pénztárcájára vagy a lojalitás kártyájára.

penz6.jpgVásárlói szemszögből

Ha a vásárlók szemszögéből nézzük, természetesen majdnem mindegy, hogy kedvezményt kap vagy visszatérítést. Egyetlen egy jelentős előnye van a visszatérítésnek. Még pedig az, hogy a visszatérítés gyűjthető, összerakható és akár egy nagyobb vásárlásra is fordítható, valamint spórolásra, megtakarításra ösztönöz. Egyébként társadalmi szempontból is ez lenne az előnyösebb. Ezzel szemben a kedvezmény,- mivel nem kézzel fogható -, így sokszor fel sem tűnik, inkább „csak” vevő csalogató eredménye van, de sokszor ezt a hatást sem éri el vele a cég. Bizonyára már Ön is látott irreális, hihetetlen mértékű kedvezményt.

penz4.jpgVállalkozói szemszögből

Ha a cégek oldaláról nézzük, akkor már egy kicsit bonyolultabb a helyzet. Vegyünk egy egyszerű példát. Tegyük fel, hogy egy bizonyos termék  1.000 forintba kerül és a példának okáért vegyünk 10% kedvezményt vagy visszatérítést alapul.

Abban az esetben, ha kedvezményt kap a vásárló, akkor a példa szerint a vásárló 900 forintot fog kifizetni, a fennmaradó 100 forint kedvezmény gyakorlatilag elveszlik. Akár azt is lehet mondani, hogy  ez abszolút veszteség a cég részére, ami még mellé semmilyen formában sem írható le.

penz7.jpgVisszatérítés a Go!Store rendszerében

Nézzük ezzel szemben a visszatérítést és most egy konkrét céggel kapcsolatban, a Go!Store rendszerét alapul véve. Mivel a visszatérítésnél alapból a teljes összeget kifizeti a vásárló, így már pénzénél van a vállalkozás. A befolyt összeg függvényében ad visszatérítést a vásárlónak, a példánkból kiindulva 100 forint visszatérítés keletkezik. Mivel ez a visszatérítés hivatalosan kerül visszaadásra, így a 100 forint, mint hivatalosan elkönyvelhető költségként jelenik meg így, - bár kiadással járt a cég részéről-, de még is több marad, mert van mit elköltségelni. Nem utolsó sorban még az állam számára is jobb megoldást jelent, hiszen ennek adó vonzata így már mérhető, beazonosítható.

penz1.jpgÖsszességében nézve mind társadalmi, mind népgazdasági, valamint üzleti szemszögből nézve, a visszatérítés alkalmazása jobb megoldás mint a kedvezmény abban az esetben, ha a kedvezmény visszaadása alacsony kezelési költséggel megoldható.

Az előzőekben említett Magyarországi magyar tulajdonú GoStore Group Hungary Kft. és cégcsoportja Go!Store pénz visszatérítési rendszere erre kiválóan alkalmas. Olyan kicsi a rendszer használatának költsége, hogy az előzőekben említett okok miatt anyagilag minden képpen jobban jár a vállalkozás a visszatérítési rendszer alkalmazásával. Sőt! Mivel az így visszakapott pénzt a vásárló csak azoknál a vállalkozásoknál tudja felhasználni, amelyek szintén csatlakoztak a rendszerhez, így, egyre több visszatérő vásárlót is eredményez. Ezen kívül a kézzel fogható és újra felhasználható pénz visszatérítés következtében gyakorlatilag jelentős fogalomnövekedést lehet vele elérni, hiszen a vásárlók szívesebben mennek olyan helyre a pénzüket elkölteni, ahol pontosan tudják, hogy minden alkalommal visszakapnak.

 

Készült a Magyarországi Kereskedők és Szolgáltatók Piacvédelmi Szövetsége megbízásából